lördag 21 mars 2009

Rockstjärnedrömmar





















Halva helgen har gått och har varit bra hittills.. Snabbmatsfavoriten sushi startade helgen.
Musik har alltid en framträdande plats i mitt liv. Musik är alltid på hemma. Min stora sorg är att jag aldrig har lärt mig spela något instrument. Jag var påväg att vara med och starta ett band när jag gick i 4 an, men jag fick inte köpa en elbas för mina föräldrar. Moppen som jag inte fick köpa struntar jag i men elbasen kommer jag aldrig att förlåta.. Vem vet, jag kanske hade varit rockstjärna idag.. Så det gläder mig att min yngsta son har gått runt med sin blåa Sony walkman och lyssnat på Mora Träsk på högsta volym hela dagen. Visar mina barn det minsta musikintresse så ska jag inte göra som mina föräldrar, som förutom elbas incidenten var/är mycket bra föräldrar.
Medan lillebror gick runt på Tigerjakt så har storebror sorterat sina filmer. Var har han fått ordningssinnet ifrån?? Kängorna då? De har varit ute och rört på sig..

Neil Young - Dirty Old Man:
http://www.deezer.com/track/2680813

Inga kommentarer: