måndag 16 november 2009

Jag överlevde mässan

På lördagen styrde jag mina steg mot Fotomässan. Det var regnigt och grått, så som det har varit ett par veckor nu. En bra dag att spendera med ett gäng prylgalningar. Nu fanns det ju inte bara en massa prylar även om det dominerade. Marcus Bleasdale föreläsning och bildvisning från Kongo gjorde ett starkt intryck och även om Brutus Östlings bilder är fina kändes det lite avslaget efter Marcus Bleasdale. De fanns även en del utställningar som var värda att se. Anders Petersens, som jag för övrigt höll på att krocka med när jag lämnade mässan visade sina bilder från From Back Home som han gjorde tillsammans med JH Engström var höjdpunkten för mig. Några feta objektiv fick jag inte med mig hem dock ett par böcker, Kent Klich/Beth R Picture Imperfect och The PGB Photo Book.

Några bilder från mässan tagna med Konica auto S3 Tri X 400.