söndag 15 mars 2009

Edsbergs City

Blev inspirerad av Igor Videlas Hovsjö City
























Uppfarten till Edsberg, där många bara åker förbi..

















Klockan på Edsbersskolans gympasal som aldrig går rätt, inte ens på min tid.

















Ungdomarnas Galaxen som snart är ett minne blott. Min pappa jobbade som biografmaskinist när det var en bio där för länge sedan. Nu ska de bygga bostadshus där.
























Äldreboendet "Ribban", min gamla arbetsplats som nu är ett ungdomsboende med ett dagis på bottenplan.

















Edsberg må vara litet, men vi har i alla fall ett sushi hak.

5 kommentarer:

Livet på den mörka sidan sa...

Vilka fina bilder!!!
Jag såg min första Beatlesfilm på Galaxen 1966 !
Ja, och vilket Sushihak sen! Mums!

Jag sa...

Själv kommer jag ihåg att jag fick gå in på barförbjudna filmer och att jag snaskade M och Nickel tror jag det hette.

Igor Videla sa...

Nice:)...Sushi-stället verkar bra...:)
Ska snacka med Johan och ev ta en sväng förbi där..

Jag sa...

Två bilder på biografen från Kommunens Sollentuna Bilder:

http://www.sollentunabilder.se/wskoba/pic_show.php?no=3563

http://www.sollentunabilder.se/wskoba/pic_show.php?no=18905

Anonym sa...

ännu mera minnen.. Svenne "visade" den allra första filmen jag såg på bio...Herbie...pappa va med mig på den..kan ha varit typ 1978-79.

Lill-Anna