lördag 14 mars 2009

Minnesförlust...
















Jag blir alltid förundrad över hur mycket mina barn kommer ihåg, hur mycket de suger åt sig. Själv är man ju inte lika mottaglig för information längre känns det som. Fråga mig inte vad jag gjorde på midsommar två år sedan, eller vad vi gjorde på semestern för tre år sedan. Däremot så kan min äldsta son redogöra för saker som hände för två år sedan. Han kan alla namn i Harry Potter böckerna. Jag kommer inte ihåg vad jag åt för middag igår typ. Jag har en kompis med ett värdelöst närminne, men däremot kommer han ihåg detaljer från våran sydostasien resa för 15 år sedan. Han glömmer inga födelsedagar men har svårt att referera vad han har gjort det senaste dygnet.
Det är en av orsakerna till att jag gillar att fotografera det jag ser, det som händer. Man kan alltid gå tillbaka till en bild man tog för flera år sedan och minnas..

Phil Lynott - King´s call
http://www.deezer.com/track/2495275

Inga kommentarer: